11.10. 2019
Φελέκη Κ., ομιλία με τίτλο:
"Σκέψεις για την Εκπαίδευση των νέων ψυχαναλυτων"
Το 1910, στο ερώτημα πως γίνεται κανείς ψυχαναλυτής, ο Freud απάντησε:
" Μελετώντας τα όνειρά του".
Δύο χρόνια αργότερα υποστήριξε πως όποιος θέλει να κάνει ανάλυση σε άλλους, θα 'πρεπε πρώτα να αναλυθεί από κάποιον με ειδική γνώση.
Αυτή είναι βάση της τριπλής δομής του ψυχαναλυτικού εκπαιδευτικού συστήματος
( θεωρητικά σεμινάρια-προσωπική ανάλυση- επίβλεψη) που προτάθηκε από τον Eitignon το 1923 και υιοθετήθηκε από την IPA το 1925.
Στα 100 χρόνια που έχουν μεσολαβήσει, το εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει αναλλοίωτο και ο ρόλος του στην διαμόρφωση της ταυτότητας του αναλυτή έχει γίνει αντικείμενο κριτικής απο σημαίνοντες ψυχαναλυτές όπως ο O. Kernberg, M. Parsons, G.Gabbard, T. Ogden, Toma κ.λ.π. που έχουν θέσει ερωτήματα όπως:
Σε τι συνίσταται η ταυτότητα του αναλυτή;
Πόσο βοηθάει ή και εμποδίζει η εκπαίδευση στη διαμόρφωση αυτής της ταυτότητας;
Τι ρόλο παίζει η ψυχοπαθολογία των εκπαιδευόμενων και των εκπαιδευτών στην διαμόρφωση και στην ωρίμανση τους σαν ψυχαναλυτές;
Ποιός ο ρόλος των ομαδικών δυναμικών που αναπτύσσονται μέσα στις εταιρείες;
Αυτά και άλλα ερωτήματα θα μας απασχολήσουν το Σάββατο 11 0κτωβρίου στις 11.00π.μ.
Σαν τροφή για σκέψη, σας στέλνω συνημμένο το βιβλίο του Kernberg "Psychoanalytic Education at the Crossroads" καθως και το γνωστό αυτοσαρκαστικό του άρθρο "30 τρόποι για να καταστρέψετε την δημιουργικότητα των ψυχαναλυτικών εκπαιδευόμενων" μεταφρασμένο από το ίδιο βιβλίο.
Εύχομαι να το απολαύσετε!
Κ.Φελέκη